سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

 

تشریفات مجالس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

 

در گذشته برگزاری هرگونه عقد و عروسی در منزل و نهایتا یک تالار ساده انجام میشد. اما اکنون شرکت های تخصصی تشریفات مجالس عروسی و را برعهده دارند. یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی یک سری وظایف دارد که ملزم به اجرای آن است تا مراسم بهتر از همیشه برگزار شود. در ادامه بیشتر در مورد این مجموعه وضایف صحبت خواهیم کرد.

 

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

پک‌های پذیرایی متنوع

 

باغ عروسی یا باغ تالار یا تالاری که خدمات مجالس عروسی را ائه می کند می‌تواند پک های متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

 

مشکل مالی یکی از مواردی است که عروس و داماد‌ها با آن رو به رو خواهند شد. اما پکیج های پذیرایی یکی از انتخاب‌هایی است که می‌توان تالارها ارائه کنند.

 

برای مثال می‌توان خدمات مختلف را با کیفیت‌های متفاوت در پکیج‌های مختلف قرار‌ دهند. این کار نوعی احترام سلایق مختلف و خانواده‌هایی با سطح رفاهی متفاوت است.

 

خدمات ولکام (خوش‌آمد گویی) به مهمانان

 

اولین و مهمترین وظیفه یک مجموعه ارئه دهنده خدمات مجالس عروسی فراهم کردن پارکینگ یا محلی برای پارک ماشین مهمانان است.

 

بدون شک خانواده‌ها از وسایل نقلی شخصی خود برای رسیدن باغ عروسی استفاده می‌کنند. پس انتظار می‌رود به عنوان خدمات مجالس، ارائه پارکینگ حتما وجود داشته باشد.

 

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

پارکینگ می‌تواند به صورت هزینه‌ای بر روی تالار محاسبه شود و یا این که به صورت رایگان در اختیار مهمانان قرار گیرد.

 

ارائه خدمات رفاهی تالار محل برگزاری مراسم عروسی

 

خدمات مجالس عروسی همیشه به چیزهای ساده ختم نمی‌شود. بلکه خدمات رفاهی هم جزو خواسته‌های مهمانان و حتی عروس و داماد است.

 

یکی از این موارد فروشگاهی درون تالار است. گاهی وقت‌ها بچه‌ها بدقلق می‌شوند و دوست دارند با کمی خوراکی سرگرم شوند. حتی وجود یک دستگاه خودپرداز می‌تواند بهترین خدماتی باشد که یک باغ عروسی یا باغ تالار می‌تواند ارائه کند.

 

سرویس بهداشتی و اتاق مخصوص تعویض لباس نیز جزو این موارد است. یک مجموعه حرفه‌ای به کوچکترین نیاز مهمان‌ها دقت کرده و سعی می‌کند آن‌ها را برآورده کند. در نتیجه انتظار می‌رود که سرویس بهداشتی تمیز و اتاقی برای تعویض لباس و حتی محلی برای قرار دادن لوازم اضافی خانواده‌ها وجود داشته باشد.

 

وظیفه یک خدمات مجالس و تشریفات عروسی در مراسم عروسی

وجود یک پارک بازی کوچک اگرچه کمی زیاده روی به نظر می‌رسد؛ اما حسابی بچه‌ها را سرگرم کرده و لذت مراسم را برای آن‌ها نیز بیشتر می‌کند.

 

ارائه خدمات مربوط به تزئین و زیبایی محل

 

سلیقه همه آدم‌ها شبیه به هم نیست. انتظار می‌رود مجموعه‌ای که حرفه‌ای است و می‌تواند ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی حرفه‌ای باشد؛ پس باید به فکر تزئین محل هم باشد.

 

تزئین می‌تواند با توجه به پک‌های مختلف مراسم متفاوت باشد. مثلا گل آرایی، شمع آرایی، تزئین با بادکنک و استفاده از آتش بازی و نور افشانی، رقص نور و موسیقی زنده همگی به بهتر شدن مراسم کمک می‌کنند.

 

نکته مهم در مورد تزئینات این است که بهتر است تم‌های متنوعی داشته باشند. استفاده از رومیزی‌های جذاب در تم‌های مختلف و رنگ‌هایی که برای گل‌ آرایی و شمع آرایی استفاده می‌شود بسیار مهم است.

 

همواره باید سلیقه‌های مختلف را در نظر گرفت و این را در خاطر داشت که ممکن است مراسم عقد باشد و عروس لباسی با رنگ خاص بپوشد و مایل باشد تم مراسم هم به رنگ لباس او باشد.

 

ارائه منو‌های متنوع غذایی

 

پذیرایی همیشه بخش مهمی از برگزاری هر نوع مراسمی بوده‌است. به خصوص مراسم عقد و عروسی که تقریبا مهم‌ترین روز دو خانواده به حساب می‌آید.

 

برخی از تالارها و باغ تالارها منوی محدودی داشته و تنها یک الی دو غذای ایرانی را سرو می‌کنند. اما وظیفه یک مجموعه ارائه دهنده خدمات مجالس عروسی این است که منوهای متنوعی از انواع غذاها و دسرها را در اختیار خانواده ها قرار دهد تا به میل خود انتخاب کنند.

 

استفاده از یک سفره متنوع و ترجیحا سلف سرویس انتخاب بسیار خوبی است. همچنین ارائه نوشیدنی‌های گرم و سرد به تناسب فصل هم می‌تواند بسیار راضی کننده باشد.

 

ارائه خدمات مربوط به پذیرایی‌های عصرانه

 

یکی از مشکلاتی که اغلب عروس و داماد‌ها از آن شکایت دارند این است که تالارها اغلب تنها ارائه دهنده سرویس نهار یا شام هستند.

 

اما برخی از خانواده‌ها مهمانان خود را تنها به صرف چای و شیرینی و یا یک عصرانه مجلل دعوت کرده‌اند. پس یکی از خدمات مهم در تشریفات مجالس عروسی باید ارائه خدمات عصرانه باشد.

 

چند منوی عصرانه خوشمزه و نوشیدنی‌های گرم یا خنک می‌تواند مراسم را به یادماندتی‌تر و شادتر نماید.

 

باغ تالارها و یا سالن‌های برگزار کننده عقد و عروسی برخی موارد این خدمات را کمی کمتر و یا کمی بیشتر ارائه می‌کنند. تنها باید انتخاب خوبی داشته باشید.

 

ارائه خدمات جانبی عروسی

 

بسیاری از این شرکت های خدمات مجالس همچنین خدمات جانبی دیگری را به عروس داماد ها ارائه می نمایند از جمله آرایشگاه عروس، ماشین عروس و آتلیه عروس که هر کدام از اینها شامل جزئیات و تشریفات خاصی می تواند باشد. مثلا برای آتلیه می توانند در شهر های ساحلی و یا عمارت و باغ های اختصاصی خود اقدام به عکاسی و فیلم برادری نمایند و یا در صورت تمایل عروس داماد در یکی از شهر های خارج کشورمان این کار را برعهده گیرند.