سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 نکته اساسی در انتخاب تم تولد جشن

7 نکته اساسی در انتخاب تم تولد جشن

برگزاری تولد در باغ شخصی

ایلنا

جشن هایی که این روزها در ایران برگزار می شوند دیگر به سادگی و فرم کلیشه ای گذشته نیستند و در هر بخش جزئیات بسیاری هست که برای میزبانی کامل باید رعایت شود. با خروج از همه گیری کرونا به تدریج بر تعداد جشن ها و مهمانان آنها افزوده می شود و شما با اطلاع از نکات کلیدی در مورد تم تولد یا دیگر تم های جشن میتوانید در زمان برنامه ریزی و پرداخت هزینه های جشن صرفه جویی چشمگیری داشته باشید. ما 7 مورد از مهمترین نکاتی که برای انتخاب تم شایان ذکر است را در بخش های زیر شرح خواهیم داد:

 

محل برگزاری جشن

اولین مرحله از برنامه ریزی های جشن همواره مربوط به انتخاب محل جشن است. در جشن های کودکان معمولا انتخاب بین مهد، باشگاه ورزشی یا خانه است. که اگر بر روی نظافت یا سلامت وسایل خود حساس هستید بهتر است جشن را به بیرون از خانه ببرید تا برای وسایل دکوراتیو تم تولد یا چیدمان فضا دست بازتری داشته باشید. اگر درون منزل هم جشن را برگزار میکنید یا از بگراندهای متحرک و استندها استفاده کنید و یا روی دیوارهایی که کاغذ دیواری دارند از چسب یا پونز برای نصب وسایل استفاده کنید که کمترین صدمه محسوس به ساختمان وارد شود.

 

فضای برگزاری حشن

در زمانی که جشن را داخل خانه برگزار می کنید برای چیدمان تم تولد بهتر است که کمی تغییرات در دکوراسیون خانه اعمال کنید تا نتیجه بهتری در عکاسی جشن داشته باشید. در خانه های ایرانی به طور معمول چیدمان مبلمان و وسایل اتاق نشیمن به سمت میز تلویزیون جهت دهی می شوند اما برای جشن تولد بهتر است وسایل را در طرفین سالن قرار دهیم و میز کندی بار یا فضای عکاسی جشن را روبروی پنجره و یا در پرنورترین محل ممکن از خانه قرار دهیم. به این شکل فضای اصلی جشن در دسترس عکاس قرار می گیرد و فضای ممکن برای پایکوبی نیز فراهم می شود. البته در صورتی که قصد بادکنک آرایی یا اجرای دکور جشن را به کمک تیم متخصص آن دارید، ایشان بیشتر این نکات را در نظر خواهند گرفت و بسیاری از گروه های حرفه ای این رشته همچون سورتایم قبل از اجرای دکور درباره این موارد به شما مشاوره خواهند داد.

 

انتخاب تم تولد دخترانه

انتخاب طرح و موضوعات تم تولد برای دخترها در عین گستردگی و تنوع بالا جزئیات و دقت نظر بیشتری را هم طلب می کند. برای انتخاب تم تولد دختران دقت به لباس کودک، وسایل موجود در منزل همچون عروسک ها و رنگ بندی وسایل پذیرایی می تواند منجر به انتخاب بهتری برای والدین بشود اما اگر انتخاب را به سلیقه کودک سپرده اید پس باید انعطاف عمل بیشتری داشته باشید. محبوب ترین تم تولدهای آماده بازاری مربوط به انیمیشن های دیزنی و یا دیگر استودیوهای انیمیشن سازی است که روایت های مشابهی از شخصیت دختران دارند و داستان را به یک یار عاطفی گره می زنند. اگر شما به دنبال موضوع جدید و یا خارج از گروه انیمیشن ها هستید بهتر است از تم تولد دخترانه سفارشی استفاده کنید. همینطور میتوانید دکور را با مدل های رنگی و عمومی چون سبک های طلایی و براق و سبک های طراحی فضا با گل و گیاهان تزئین کنید و از ظروف ساده پلاستیکی رنگی استفاده کنید.

 

انتخاب کیک تولد

برای انتخاب کیک تولد سه اولویت پیش روی شماست. طعم کیک برای جشن های کوچک، هزینه کیک برای جشن های متوسط و ظاهر کیک برای جشن های بزرگ در اولویت هستند. پس کیک های خامه ای برای جشن های کوچک، کیک های چاپی و یا مینی کیک فوندانتی برای عکاسی جشن های متوسط انتخاب های مناسبی هستند. برای جشن های بزرگ کیک های خامه ای چندطبقه و یا کیک های فوندانت بهترین انتخاب ها برای داشتن ظاهر مناسب و برازنده هستند. اما نکته اصلی برای کیک های تولد بزرگ مربوط به ظاهر آنهاست که باید دقت کنید اگر تم تولد تیره یا رنگ های خاص چون طلایی را انتخاب کرده این باید حتما از فوندانت استفاده کنید و هزینه بیشتری بپردازین و اگر کیک خامه ای را در فصل تابستان انتخاب کردین بهتر است از قنادی بخواهید کیک را به صورت یخ زده به شما تحویل دهند تا در زمان حمل آن دچار تغییر فرم بر اثر آب شدن خامه کیک نشوید.

 

انتخاب تم تولد پسرانه

تجربه ی کارشناسان اجرا نشان داده جمعیت زیادی از پسر بچه ها طرفدار موضوعاتی برای تم تولد هستند که بسیار خشن و ترسناک هستند که برای مثال به تم هایی چون جوکر، دایناسور وحشی، ونوم و... اشاره کرد. اگر قصد انتخاب اینگونه موضوعات را دارید باید مطلع باشید که ساخت دکور برای این طرح ها که اغلب رنگ های تیره دارند چالش بزرگی است. از طرفی این موضوعات مورد پسند عموم نیستند و ممکن است بازخورد مناسبی از طرف مهمانان دریافت نکنید. در نتیجه برای انتخاب تم تولد پسرانه بهتر است علاوه بر سلیقه فرزند دلبندتان به شرایط دکور محیط و دسته بندی سنی مهمانان هم توجه بفرمایید.

 

تم تولد پسرانه

 

تم تولدها ویژه بزرگسالان

اصلی ترین بهانه های جشن برای جوانان مناسبتهای عاشقانه است که محصولات مربوط به این مناسبت ها تفاوت اساسی با محصولات مناسب کودکان دارد. برای انتخاب تم تولد عاشقانه تمرکز اصلی بر روی مهمانان جشن نیست بلکه بر روی مخاطب اصلی جشن است. در بسیاری از موارد نیز محل برگزاری جشن در رستوران یا فضای باز است پس دکور جشن برای عکاسی یا خوشحال کردن مخاطب اهمیتی بیشتری نسبت به وسایل پذیرایی دارد و برای این دست تم ها بهتر است از دکورها قابل جا به جایی و چند تکه استفاده کنید که بتوانید بهترین تغییرات را برای فضای جشن داشته باشید. استفاده به جا از گل و گیاهان در دکور و عدم انتخاب تم تولدهای کودکانه برای این جشن ها حائز اهمیت است. اگر مهمانان بزرگسال برای یک جشن عاشقانه دعوت کرده اید باید بیشترین تمرکز را بر روی چیدمان میز خوراکی ها قرار دهید و ظروف ساده یکبار مصرف از جنس پلاستیک کریستال بهترین پیشنهاد هستند که در مدل های رنگی، شفاف و بلک لایت در دسترس شما خواهند بود.

 

بادکنک آرایی

 

انتخاب اقلام تم تولد

با آگاهی از نکات مختلف که در این مقاله عنوان شد و پس از انتخاب طرح، موضوع و ایده های اصلی تم تولد یا جشن بهتر است در مرحله بعد به سراغ مرکز مناسبی جهت خرید وسایل یا سفارش خدمات جشن بروید. برای این انتخاب گستره بزرگی از سایت ها و صفحات شبکه های اجتماعی هستند که میتوانید آنها را مقایسه کنید. یکی از این مراکز که در سال های اخیر به مرجع فروش تم تولد سفارشی تبدیل شده و شهرداری منطقه 15 به عنوان یکی از واحدهای کارآفرین برتر این منطقه از آن نام برده سورتایم است. پیشنهاد ما برای تهیه وسایل و خدمات صفر تا صد جشن به شما گروه سورتایم و تیم پشتیبانی حرفه ای آنهاست که برای رفع تمامی نیازها و دغدغه های شما به طور کامل همراهتان هستند. اگر شما هم نکته یا تجربه مفیدی در زمینه میزبانی جشن دارید در قسمت نظرات این مقاله با ما به اشتراک بذارید.