سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اولین همایش ملی روان درمانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی

به صورت مجازی برگزار شد؛

 

برگزاری همایش

 

اولین همایش ملی روان درمانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی

اولین همایش ملی روان درمانی ایران با پذیرش 225 مقاله به صورت مجازی در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

 

اولین همایش ملی روان درمانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اردبیل؛ رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: ارسال بیش از 260 مقاله به این همایش نشان از استقبال پژوهشگران از این همایش و موضوعات آن است.

دکتر حبیبی افزود: شیوع ویروس کرونا در دنیا وضعیتی ایجاد کرده است که نیاز به علم روان‌شناسی و مشاوره و اهمیت آن بیش‌ از پیش مشخص شده است.

وی با بیان اینکه نیاز به علوم روان‌شناسی در جامعه گسترش‌ یافته است، تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع حتماً باید همایش‌ها و هم‌اندیشی‌های مختلف در موضوعات علوم روان‌شناسی برگزار شده و برای مشکلات اجتماعی راهکار‌هایی ارائه شود.

حبیبی با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی با تلاش‌های ارزنده تمامی کارکنان در مسیر رشد و تعالی علمی قرار گرفته است، تشریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی در آخرین رتبه‌بندی جهانی تایمز 2022 با 200 پله صعود موفق به کسب رتبه 600-501 در بین هزار و 662 دانشگاه از سراسر دنیا و رتبه ارزشمند 5 در بین 58 دانشگاه ایرانی حاضر شده است.

 

 

اولین همایش ملی روان درمانی ایران در دانشگاه محقق اردبیلی

 

حجت‌الاسلام‌ حسنی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: خداوند متعال انسان را در دو بُعد جسمی و روحی آفریده است.

وی با بیان اینکه بدن مرکب روح انسان است، ادامه داد: همه نعمات زمینی غذای جسم انسان است و همه اخلاقیات، اذکار، عبادات غذای روح انسان است.

دکتر حاتمی دبیر علمی اولین همایش ملی روان درمانی ایران و رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور هم در ارتباط مجازی و آنلاین در این مراسم گفت: امروزه روان‌شناسی خود را به جامعه تحمیل کرده است و تأثیر علوم روان‌شناسی در عرصه‌های مختلف زندگی مردم قابل‌مشاهده است.

وی با بیان اینکه روزانه 130 هزار مشاوره روان‌شناسی در کشور به مردم ارائه می‌شود، ادامه داد: 7 هزار روان‌شناس از نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور پروانه فعالیت دارند و 35 هزار نفر عضو این نظام هستند.

دبیر علمی اولین همایش ملی روان درمانی ایران و رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور اضافه کرد: برای مقابله با ویروس کرونا باید پیوست سلامت روان وجود داشته باشد که متأسفانه این پیوست در زمینه مقابله با ویروس کرونا وجود ندارد.

دکتر میکائیلی عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی هم گفت: روان درمانی به‌ کار بردن اصول علمی براساس رویکرد‌های نظری است تا مشکلات عاطفی، روحی، روانی و ... افراد را حل کند.

وی با بیان اینکه روان‌درمانی کاری کاملاً علمی است که هر کس نمی‌تواند آن را انجام دهد، تشریح کرد: بیشترین مشکلات مبتلایان به ویروس کرونا اضطراب، استرس و کرختی هیجانی است و کرختی هیجانی ممکن است سال‌ها در این افراد باقی بماند.

دکتر آقاجانی عضو هیئت‌علمی دانشگاه محقق اردبیلی و دبیر اجرایی اولین همایش ملی روان درمانی ایران گفت: 18 آذرماه 1399 مجوز ISC این همایش دریافت شد و تا 12 شهریورماه سال جاری مهلت ارسال مقاله به این همایش تمدید شده بود.

وی با بیان اینکه 268 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده بود، افزود: 225 مقاله مورد پذیرش قرار گرفت و 19 مقاله در سه پنل تخصصی ارائه می‌شود.