سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سیستان و بلوچستان میزبان \همایش ملی مهدویت\ شد

سیستان و بلوچستان میزبان "همایش ملی مهدویت" شد
همایش ملی "مهدویت و انقلاب اسلامی" روز سه‌شنبه نهم اسفندماه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان در زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، موسی شهرکی در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: با توجه به آغاز دهه مهدویت از روز یکشنبه هفتم اسفندماه، بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان برنامه‌های متنوعی برای این ایام مبارک در سطح استان در نظر گرفته است.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان سیستان و بلوچستان افزود: 127 برنامه شامل 64 برنامه محوری و 63 عنوان برنامه با مشارکت اقشار مختلف به ویژه دانشگاه‌ها، مساجد، مدارس و دستگاه‌های فرهنگی در این ایام با مشورت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان در نظر گرفته شده است.

وی به برگزاری همایش ملی "مهدویت و انقلاب اسلامی" به عنوان مهمترین برنامه استان در این ایام اشاره کرد و گفت: این همایش ملی با مشارکت و حمایت‌های بنیاد فرهنگی مهدویت کشور، نماینده ولی فقیه در استان، استانداری، قرارگاه قدس جنوب شرق نیرو زمینی و جمع زیادی از نهادهای کشوری و استانی برنامه‌ریزی شده که روز سه‌شنبه نهم اسفندماه در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.
شهرکی با اشار به اینکه این همایش ملی با رویکرد تبیین پیوندهای فرهنگ مهدویت و انقلاب اسلامی و بررسی راهکارهای تحقق تمدن نوین اسلامی برگزار می‌شود، افزود: مرحله نخست این همایش ملی پیش از این در قم برگزار شده که برای دومین بار در استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد و کمیته‌های تخصصی متعددی در تلاش هستند تا سطح کیفی همایش در حد مطلوب باشد.

مهماندار مجالس عروسی

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) سیستان و بلوچستان بیان کرد: به برگزاری کرسی تلاوت قرآن با محوریت اداره‌کل اوقاف استان، مسابقات کتابخوانی با محوریت نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری مسابقات متنوع ورزشی و برگزاری مراسم ازدواج دانشجویی در نیمه شعبان دیگر برنامه‌های استان در ایام دهه مهدویت محسوب می‌شوند.