سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب جولان جوانمرد رونمایی شد

کتاب جولان جوانمرد رونمایی شد
سعید جلیلی: الگوی پیشرفت برگرفته از نگاه بسیجی به مسائل کشور است
سعید جلیلی در رونمایی از کتاب «جولان جوانمرد» گفت: نکته اول اینکه مرحوم خالدی در تمام عمرش دور از تشریفات و خودنمایی کار کرد. حالا سوال این است این جلسه چه سنخیتی با این شخصیت می‌تواند داشته باشد؟
سعید جلیلی: الگوی پیشرفت برگرفته از نگاه بسیجی به مسائل کشور است
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «جولان جوانمرد؛ تاریخ شفاهی دکتر احمد خالدی» رونمایی شد. در این نشست که به همت انتشارات راه یار برگزار شد، دکتر سعید جلیلی؛ نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی، محمدعلی زمانیان؛ محقق و نویسنده کتاب، محمدمهدی رحیمی؛ محقق کتاب، میلاد حبیبی؛ مجری‌کارشناس و خانواده و همکاران مرحوم خالدی حضور داشتند.

سعید جلیلی در این مراسم گفت: نکته اول اینکه مرحوم خالدی در تمام عمرش دور از تشریفات و خودنمایی کار کرد. حالا سؤال این است این جلسه چه سنخیتی با این شخصیت می‌تواند داشته باشد؟

وی افزود: اولا این کتاب و رونمایی آن یک کار شکلی و نمایشی نیست بلکه کاری محتوایی است. از ابتدا که فکر تهیه این کتاب صورت گرفت بر اساس پاسخ به یک ضرورت بود. حال این ضرورت چیست؟ 

این عضو مجمع تشخیص مصلحت اظهار کرد: در کشور ما مشکلات و کمبودهایی وجود دارد اما در کنار این کمبودها سخن از پیشرفت هم هست و نظام در بسیاری از موضوعات توانسته پیشرفت‌های مختلف داشته باشد. سؤال این است که این پیشرفت‌ها در کجا رقم خورده است؟

سعید جلیلی گفت: پاسخ این پرسش در دفاع مقدس بیان شده است که اگر موفقیتی شکل گرفته در پس یک تلاش و تفکر متفاوت بوده که توانسته آن موفقیت‌ها را رقم بزند. 

او ادامه داد: اگر در دفاع مقدس توانستیم موفقیت داشته باشیم به تعداد توپ و تانک بستگی نداشت بلکه بستگی به یک تفکر و اندیشه بسیجی بود که به عنوان یک نرم افزار متفاوت عمل کرد که رزمنده و فرمانده به آن مقید بودند و این موفقیت‌ها را شکل دادند و الگوی جدیدی را به وجود آوردند.

این مقام مسئول عنوان کرد: حالا چگونه می‌توان این موفقیت‌ را در کتاب بیان کرد و تفاوت اندیشه را شرح داد؟ آیا در ساختار بوروکراتیک و اجرایی می‌توان چنین نگاهی را بروز و ظهور داد؟ اگر ما در 44 سال توانستیم افتخارات و پیشرفت‌هایی را کسب کنیم برگرفته از اندیشه و نگاه بسیجی است. نگاهی که امروز بسیار به آن نیاز داریم و باید در جامع تکثیر شود. همان نگاهی که پاسخ بسیاری از سؤالات جوانان را در بردارد.

مقالات دیگر: خدمات عروسی